تالار بورس

ساخت وبلاگ

سلام.
دوستان احساس کردم جای همچین تاپیکی خالیه و جسارتا ایجاد کردم.
چون دیدم واسه هر سوال کوچیکی (غیر از تحلیلی و پیش بینی) تاپیک زده میشه و این تالار رو شلوغ می کنه.
و از طرفی من خودم یک تازه وارد بورس هستم و فقط با خوندن چند تا کتاب تریدینگ رو شروع کردم.
چون هیچ استاد و دانش اقتصادی نداشتم، خیلی ابهامات در ذهنم هست که مایلم از بزرگان این تالار بپرسم.

متشکرم

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 155 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:26

سلام وقت بخیر
نمودار قیمت بعضی از سهام رو که میدیدم گاهی اوقات قیمت سهام به یکباره نصف شده
مثلا قیمت سهام پتروشیمی فارس در تاریخ 30 آذر 1000 تومان بوده و 1 دی قیمت شده 500 تومان!!
اخبار شرکت رو چک کردم توی اون تاریخ مجمع سالیانه برگزار شده و تصمیماتی گرفته شده از جمله:
1-افزایش دوبرابری سرمایه شرکت از محل سود انباشته
2- پرداخت مبلغ 50 تومن به ازای هر سهم به سهامداران به عنوان سود نقدی
....
آیا دلیل افت قیمت سهام این تصمیمات بوده؟
پس جواب ضرر 50 درصدی سهامداران رو کی میده؟

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 139 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:26

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4.5. ساعت هم اکنون 13:46.

Powered by: vBulletin Version 4.2.0
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 136 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 15:26

آیا شما به نقطه‌ای رسیده‌اید که برای دوران بازنشستگی بهتر، سبک زندگی مالی خود را تغییر دهید؟

اگر امسال وارد سی‌سالگی می‌شوید، به نشانه احترام بایستید و برای خود دست بزنید و کمی مکث کنید. شانسی که آورده‌اید آن است که یکی دو مدرک تحصیلی گرفته‌اید و آخر سر مشغول کار شده‌اید و احتمالاً به گروه‌های مربوط به بزرگسالان راه‌ یافته‌اید. بااین‌حال اگرچه شما کاملاً بزرگ شده‌اید اما ممکن است هنوز وقتی صحبت وضعیت مالی می‌شود احساس کنید که به بلوغ لازم نرسیده‌اید. باید بدانید که این وضعیت کاملاً طبیعی است – با این تفاوت که این دهه از زندگی شما مهم‌ترین دوران برای رسیدن شما به هدف‌های مالی‌تان است. اهدافی که لزوماً عجیب‌و‌غریب نیستند. برای مثال بسیاری از ما در حال پس‌انداز کردن برای خرید خانه، ازدواج کردن، سفر رفتن یا جمع‌کردن اندوخته‌ای برای دوران بازنشستگی هستیم؛ همه این‌ها به معنای آن است که باید مخارج خود را مدیریت کرده و پس‌انداز کنیم.

ممکن است با خودتان فکر کنید «حالا که زمان زیادی تا بازنشستگی باقی مانده‌است یا من وقت زیادی تا بازنشسته شدن دارم.»

البته نه خیلی زیاد. شما ممکن است حتی متوجه این موضوع هم نشوید که هرروز دارید این دروغ را به خودتان می‌گویید و خیال می‌کنید که بعداً می‌توانید فکری به حال هزینه‌های احتمالی دوران بازنشستگی کنید. بگذارید ۸ دروغ بزرگی که شما ممکن است با آن‌ها تمام شانس‌های زندگی‌تان را از بین ببرید باهم مرور کنیم:

اول. «بازنشستگی مشکل یک فرد سالخورده است»
مطمئناً پرداختن به این موضوع که چه لباسی برای مصاحبه بعدی‌تان بپوشید تا تأثیرگذارتر باشید به‌مراتب کار راحت‌تری است تا فکر کردن به پولی که تا ۳۰ یا ۴۰ سال آینده شما حتی به آن دسترسی هم ندارید؛ اما این موضوع را در نظر بگیرید: اگر شما از سن ۲۵ سالگی، سالی ۵ میلیون تومان برای بازنشستگی‌تان کنار بگذارید تا سن ۶۵ سالگی چیزی در حدود ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پول برای دوره بازنشستگی خود خواهید داشت (فرض کنید که سرمایه شما سالی ۱۵ درصد رشد کند). اگر صبر کنید و از سن ۳۵ سالگی این کار را شروع کنید شما تنها ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خواهید داشت. در حقیقت زمان برای پس‌انداز برای دوران بازنشستگی در حکم سرمایه است، بنابراین حتی یک‌لحظه هم برای آغاز سرمایه‌گذاری‌تان معطل نکنید.
همین امروز با یک شرکت بیمه تماس بگیرید و از نماینده شرکت بخواهید توضیحات کاملی در مورد انواع بیمه‌های عمر و سرمایه‌گذاری به شما بدهد.

دوم. «من باید تا الآن شرکت خودم را راه می‌انداختم»
زمانی که شما می‌شنوید زوکربرگ (مالک فیس‌بوک) در سال ۲۰۱۲ بیش از ۲ میلیون دلار درآمد داشته است، احتمالاً به خاطر پول ناچیز باقی‌مانده در حسابتان به‌شدت شرمنده خودتان شده‌اید؛ اما نکته مهم اینجاست که این افراد خارق‌العاده نظیر مالک فیس‌بوک نمونه‌های معمول موفقیت نیستند. اکثر مردم کم‌کم و آهسته پیشرفت می‌کنند و پله‌های ترقی را بالا می‌روند.
شما باید در وهله اول ارزش کار خود را واقع‌بینانه بدانید و انتظاراتتان را معقولانه تعدیل کنید. بد نیست سری به وب‌سایت ایران‌تلنت بزنید و میزان تخصص خود را با تخصص‌های موردنیاز شرکت‌ها مقایسه کنید. سپس باید به رئیستان نشان دهید که جاه‌طلب هستید و تنها به دنبال اسم و مقام نمی‌گردید. شما می‌توانید با تنظیم جلسه‌ای از مدیرتان بپرسید که چگونه می‌توانید به پیشرفت شرکت کمک کنید؟ سپس ۶ ماه بعد با ارائه مستنداتی در این زمینه به او نشان دهید که چه تغییراتی ایجاد کرده‌اید. اگر او از کار شما راضی باشد، احتمالاً در موقعیتی خوبی قرار دارید تا درخواست افزایش حقوقتان را با او در میان بگذارید. فقط مراقب باشید که باید این درخواست را محترمانه و به خاطر شایستگی‌هایتان طلب کنید، به‌هیچ‌وجه طلبکارانه و گستاخانه این درخواست را مطرح نکنید.

سوم. «مسئولیت پرداخت هزینه‌های تحصیلی فرزندم با من است»
اگر شما بخواهید و توانایی آن را هم داشته باشید، هیچ مشکلی وجود ندارد که شهریه تحصیلات دانشگاهی فرزندانتان را بپردازید؛ اما این موضوع نباید در اولویت‌های مالی شما قرار بگیرد. مهم‌ترین کار در وهله اول ایجاد پایه‌های قوی مالی برای خودتان است. به عبارتی شما باید بودجه‌ای برای مواقع اضطراری داشته باشید که حداقل معادل ۶ ماه مخارجتان باشد. بودجه‌ای که در آن وام یا هر قرض دیگری در نظر گرفته نشده است. از طرفی می‌توانید در این ۶ ماه پس‌انداز لازم برای دوران بازنشستگی را نیز انجام دهید.

حالا چرا نبایدآینده تحصیلی فرزندانتان در اولویت باشند؟ زیرا شما نمی‌توانید برای مخارج دوران بازنشستگی‌تان وام بگیرید، اما می‌توانید برای پرداخت شهریه دانشگاه فرزندانتان این کار را انجام دهید. بااین‌حال ممکن است وام‌ها و کمک‌هزینه‌های تحصیلی همچنان پاسخگوی شهریه‌های بالای دانشگاه‌ها نباشند.

ما تا به این‌جا سه مورد از مهمترین دروغ‌هایی که شما ممکن است در سنین جوانی به خود بگویید، به شما نشان دادیم. این سه مورد از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و حتماً نیازمند آن هستند که شما همین امروز و بعد از خواندن این مقاله کارهایی را انجام دهید.

نخست: با شرکت بیمه تماس بگیرید و سؤالات خود را در مورد بیمه عمر و سرمایه‌گذاری بپرسید.

دوم: به سایت ایران‌تلنت مراجعه کنید و از میزان تخصص خود مطمئن شوید و سپس به دنبال راهکاری بگردید که بتوانید برای مدیرتان مفید‌تر باشید.

سوم: درآمدها و مخارج خود را لیست کنید و حداقل معادل شش ماه مخارج، پس‌انداز داشته باشید.

توضیح این روش شاید قدری طولانی تر از یک پارگراف باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه بیاموزید چطور صورتحساب جریانات نقدی و درآمدها و مخارجتان را حساب کنید مقاله”پس انداز ماهانه با یک روش ساده” را مطالعه کنید. همچنین در مقاله “نقطه شروع برای ورود به بازار بورس کجاست؟” می‌آموزید چطور دارایی ها و بدهی های خود را حساب کنید و ترازنامه شخصی خود را تشکیل دهید.

خب… تا اینجای کار لازم است شما وقت کافی بذارید تا موارد گفته شده را به طور کامل درک کنید، بنابراین پنج دروغ بعدی را در مقاله بعدی برای شما آشکار خواهیم کرد.

منبع: [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 134 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:20

آیا شما به نقطه‌ای رسیده‌اید که باید سبک زندگی مالی خود را تغییر دهید؟

ما در “[*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]” توضیحاتی در مورد دروغ‌های مالی دوران جوانی به شما دادیم و نشان دادیم چطور باید گام‌هایی عملی برای مقابله با این دروغ‌ها بردارید تا آینده روشن‌تر و همراه با آرامش بیشتر پیش روی شما باشد. در ادامه پنج دروغ مهم دیگر را به شما معرفی خواهیم کرد.

چهارم: «من تا زمانی که بیش از ۳۰ میلیون تومان درآمد سالانه نداشته باشم نمی‌توانم چیزی پس‌انداز کنم»

اگر شما چنین اعداد و ارقامی را برای خود در نظر گرفته‌اید، به‌احتمال‌زیاد برای مدت‌زمانی طولانی هیچ پس‌اندازی نخواهید داشت. به نظر پس‌انداز کردن روی ارقامی کمتر از این غیرممکن به نظر می‌رسد، اما اگر شما بدانید که هزینه‌های چه بخشی را باید کاهش دهید می‌توانید به‌راحتی پس‌انداز داشته باشید.

اولین گام برای پس‌انداز بهتر آن است که بدانید دقیقاً چقدر درآمد دارید و مشخصاً درآمدهایتان کجا خرج می‌شوند. زمانی که متوجه شدید کجا بیش‌ازاندازه در حال خرج کردن هستید، سعی کنید تا برای مثال ماهی ۵۰ هزار تومان از آن هزینه را کاهش دهید تا به عدد معقولی برسید. سپس مجموع این پس‌اندازها را ماهانه به حساب‌هایی انتقال دهید که سود بالایی از آن‌ها به دست می‌آورید.

حوزه‌هایی که شما معمولاً می‌توانید در آن‌ها صرفه‌جویی کنید عبارت‌اند از «رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، خریدهای ناگهانی». به عبارتی درآمد خود را صرف برآورده کردن نیازهایتان کنید نه خواسته‌ها و آرزوهایتان!

پنجم: «من نمی‌توانم همزمان تعهد مالی و زندگی اجتماعی داشته باشم»

شما همچنان می‌توانید دوستانتان را ببینید بدون آنکه لازم باشد حسابتان را برای رفتن به یک رستوران یا کافی‌شاپ گران‌قیمت خالی کنید. صرفه‌جویی در چنین شب‌هایی می‌تواند واقعاً به شما کمک کند. بگذارید واقع‌بینانه نگاه کنیم. احتمالاً دوستان شما نیز نمی‌توانند از پس مخارج این مکان‌های گران‌قیمت بر بیایند. برای اینکه بتوانید زمانی را کنار هم خوش بگذرانید تنها به کمی خلاقیت و کمی نظم نیاز دارید.

شما می‌توانید دوستان صمیمتان را به خانه دعوت کنید و کنار هم لحظات خوبی را سپری کنید. از طرفی می‌توانید با رجوع به سایت‌های تخفیف گروهی موجود به دنبال موقعیت‌های مناسبی برای سفر یا پینت بال با هزینه‌های بسیار کمتر باشید.

ششم: «شرایط مالی من واقعاً ساده است. برای تجزیه‌وتحلیل مخارجم نیازی ندارم که زمان زیادی صرف کنم»

در حقیقت، عکس این قضیه صحت دارد. به خاطر اینکه وضعیت مالی‌تان ساده است، الآن بهترین زمان برای شروع تجزیه‌وتحلیل است. هرقدر بزرگ‌تر شوید شرایط مالی‌تان پیچیده‌تر می‌شود. در زندگی‌تان ممکن است با مخارج متعددی مانند پرداخت برای خرید خانه، تعمیر و تجهیز خانه، هزینه‌های مرتبط با فرزندان و مخارج درمانی مواجه شوید. اگر از همین الآن عادت‌های مالی شکل‌گرفته‌ای نداشته باشید ممکن است بعداً شرایط سخت‌تری را تجربه کنید.

هر چند روز یک‌بار تا زمانی که هنوز هزینه‌هایی که کردید در یادتان هست نگاهی به تراکنش‌های مالی‌تان بیندازید. شما ممکن است تا زمانی که همه اعداد را یک‌باره جلوی خودتان نبینید متوجه نشوید که خوردن روزانه یک نوشابه انرژی‌زا چقدر در ماه برایتان هزینه در بر خواهد داشت. نگاهی گذرا به خریدهای روزانه می‌تواند منجر به تغییرات بزرگی در جهت بهبود شیوه خرج کردن شما شود.

هفتم: «هزینه کردن برای کلاس‌های ورزشی گران‌قیمت برای من مشکلی به وجود نمی‌آورد. من نه بچه دارم و نه قسط وام مسکن می‌پردازم.»

خوب این کاملاً به بودجه شما بستگی دارد. قاعده ۵۰/۲۰/۳۰ می‌گوید که تنها ۳۰ درصد از درآمد خالص شما باید به مخارج مرتبط با سبک زندگی‌تان تخصیص داده شود که شامل کلاس‌های ورزشی، اینترنت، سینما، تئاتر و این قبیل مخارج می‌شود. اگر تناسب‌اندام برای شما مهم است و شما می‌خواهید که ۲۰ درصد از درآمدتان را خرج کلاس‌های ورزشی کنید، حتماً این کار را انجام دهید؛ اما این به آن معناست که شما باید تنها ۱۰ درصد از درآمدتان را صرف سایر اقلامی کنید که روی سبک زندگی شما تأثیر می‌گذارند. اگر متوجه شدید که معمولاً بیش از ۳۰ درصد از درآمدتان را صرف برآورده کردن «خواسته‌هایتان» می‌کنید، در این صورت باید نحوه ورزش کردنتان را تغییر دهید. برای مثال می‌توانید به پارک محله بروید و از ابزار ورزشی موجود در پارک استفاده کنید یا از ویدیوهای رایگان موجود در اینترنت که ورزش در خانه را آموزش می‌دهند، استفاده کنید.

اگر شما ۳۰ سالتان شده است و هنوز هرماه کل درآمدتان را خرج می‌کنید و روزهای پایانی ماه را به انتظار حقوق ماه بعد می‌نشینید، زمان آن رسیده که تغییری در شیوه زندگی خود ایجاد کنید.

هشتم: «من هرچه در می‌آورم خرج می‌کنم. این کار هیچ ایرادی ندارد.»

خوب، مشکل اینجاست که اگر شما پس‌انداز ندارید، متأسفانه هیچ حاشیه امنیتی هم نخواهید داشت. ما در مدیرمالی به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حداقل معادل ۶ ماه از درآمد خالصتان را برای مواقع اضطراری پس‌انداز کنید تا با توجه به شرایط اضطراری نظیر زمانی که ماشینتان خراب شد، یا کارتان را از دست دادید یا مخارج درمانی برایتان پیش آمد، با مشکل جدی مواجه نشوید.

در نظر داشته باشید، اگر در مرز ۳۰ سالگی هستید و هنوز ماه‌به‌ماه زندگی می‌کند، زمان آن فرا رسیده تا رویه‌تان را تغییر دهید. شما می‌توانید با برداشتن مقداری از حقوقتان و واریز آن به حسابی با سود بالا که کارتی هم برای برداشت از آن ندارید، پس‌اندازتان را شروع کنید. با این کار به‌زودی از سرعت افزایش پس‌اندازتان متعجب خواهید شد و شگفت‌زده می‌شوید که چگونه توانسته‌اید بدون آن پول نیز به همان شکل قبلی زندگی کنید.

امیدواریم با به‌کارگیری این آموزش‌ها بتوانید زندگی و مخارج‌ خود را بهتر مدیریت کنید.

منبع: [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 111 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:20

امروزه ييکيي از اصليي‌تريين دلاييل تعوييق در اجرا و بهره‌برداريي از پروژه‌هايي مختلف در کشور، نبود منابع ماليي کافيي و بهنگام جهت تزرييق به ايين پروژه‌ها ميي‌باشد. ييکيي از وظاييف اصليي تتا انرژيي تأميين ماليي چنيين پروژه‌هايييي بهوييژه پروژه‌هايي حوزغ€ انرژيي است. خدمات تأميين ماليي شرکت تتا انرژيي طييف وسييعيي از مطالعات و بررسيي‌هايي اولييه تا مدييرييت صندوق‌هايي سرماييه‌گذاريي پروژه‌ايي را در بر ميي‌گييرد.

صاحبان پروژه به فراخور نوع پروژه و مييزان پييشرفت آن ميي‌توانند از خدمات فنيي و ماليي تتا انرژيي جهت راه‌اندازيي و پييشبرد پروژه‌هايي خود بهره‌مند گردند.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 140 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 3:02

چشم انداز فاندامنتال

تقدیر نخستین توافق جهانی نفت خام در 15 سال اخیر روز چهارشنبه ممکن است بدست آید، وقتی که اعضای اوپک به ایران سفر می کنند تا این کشور را برای مشارکت در توافق تثبیت سطح تولید، احتمالا با پیشنهاد شرایط خاص به ایران متقاعد نمایند. قدرت غالب اوپک یعنی عربستان سعودی و روسیه به عنوان کشور غیر اوپکی، دو تولید کننده و صادر کننده نفت خام بزرگ دنیا، روز سه شنبه موافقت نمودند تا سطح تولید خود را تثبیت نمایند اما اعلام کردند این توافق مشروط بر پیوستن دیگر کشورها به این توافق است، محل وقفه عمده و مهمی با ایران که غایب این گفتگوها بود و مصمم بر بالا بردن میزان شده است. اعضای اوپک شامل قطر، ونزوئلا و کویت اعلام کردند آنها نیز آماده تثبیت سطح تولید خود می باشند و منابع نفت خام در عراق - بعنوان سریعترین تولید کننده در حال رشد در سال گذشته – اعلام کرد بغداد رعایت توافق جهانی با هدف مهار عرضه بیش از حد در حال رشد و کمک به قیمت برای احیا شدن از پایین ترین قیمت در یک دهه گذشته را خواهد نمود. قیمت پایه نفت برنت روز سه شنبه بر سر نگرانی ها درباره اینکه ایران ممکن است توافق را رد کرده و اینکه حتی اگر تهران با آن موافقت نماید به کاهش وضعیت اشباع در حال رشد جهانی کمک نخواهد نمود، با 2% کاهش تا زیر 33$ در هر بشکه سقوط کرد.
از آنجاییکه سرمایه گزاران سهم های تکنولوژی، صنعتی و اختیار مصرف کننده کاهش یافته را به سرعت ربودند، وال استریت دومین سسشن متوالی از صعودهای قدرتمند را روز سه شنبه به ثبت رساند. S&P 500 بزرگترین افزایش درصدی دو روزه خود را از ماه آگوست به این سو با برقرار نمودن رالی روز جمعه به ثبت رساند. با کاهش بهای نفت خام، ترسهای از اینکه کاهش رشد اقتصاد جهانی به رهبری چین و تردید درباره سیاست های پولی بانک های مرکزی، بازارها را در سال جاری آشفته ساخته است. S&P 500 با 7.3% کاهش در سال 2016 نزولی باقی ماند. دلار 1.02% در برابر سبدی از ارزهای اصلی افزایش یافت این در حالی است که یورو از سقف چهارماهه ثبت شده در هفته گذشته 1.1377$ تا 1.1136$ کاهش یافت.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 121 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 20:04

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4.5. ساعت هم اکنون 01:04.

Powered by: vBulletin Version 4.2.0
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 155 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 2:44

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4.5. ساعت هم اکنون 01:04.

Powered by: vBulletin Version 4.2.0
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 2:44

چشم انداز فاندامنتال

با برگشت معامله گران از جستجو برای یافتن موقعیت های ایمن برای سرمایه در حالیکه مقامات رسمی اشاره کردند که می توانند برای تحریک اقتصاد جهانی حتی بیشتر اقدام نمایند، یورو و ین روز دوشنبه 1% در برابر دلار کاهش یافتند. با بسته بودن بازارهای ایالات متحده به مناسبت تعطیلات داخلی، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با دادن هشدار به توکیو جهت اقدام در برابر "نوسان بیش از حد ارزی" – که این وضعیت عموما برداشتی مبنی بر تهدیدی برای مداخله در برابر ین می باشد - رهبری راه را بعهده گرفت. ژی ژیوچوآن ریاست بانک مرکزی چین با کمک به رو به جلو راندن بزرگترین صعود روزانه در نرخ بهره داخلی برای یوآن از زمان افت در برابر دلار در سال 2005 به این سو و نیز نگرانی های مربوط به سقوط های شکل گرفته در ذخایر ارزی این کشور اهمیتی نداد. با اعلام عددی مخالف برای منطقه یورو از سوی ماریو دراگی، یک و نیم درصد دیگر یورو و ین در معاملات بعدازظهر کاهش یافت، که اشاره به اقدامات بیشتری که بانک می تواند برای پشتیبانی اعتباری و حرکت دوباره اقتصاد انجام دهد دارد. یک ریزش در بازار [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ] از آغاز فوریه موجب حرکت موجی از سرمایه در جستجوی ایمنی سنتی ین ژاپن شد که باعث صعود 7 درصدی ین و وادار نمودن بازار به سفته بازی درباره احتمال مداخله توکیو گردید. دلار 1% و تا 114.45 ین صعود کرد. یورو بعنوان ارزی ایمن برای سرمایه گذارانش در هفته گذشته انتخابی کم ریسک تر بوده است اما یورو و ین از آنجاییکه دراگی در پارلمان اروپا سخنرانی کرده است هر کدام با 1% کامل افت در برابر دلار نزولی بودند. این ارز تا 1.1145$ نزول کرد. آقای آبه نیز اعلام کرد که امیدوار بود گروه G20 رهبران مالی هنگامی که هفته آتی در شانگهای نشست برگزار نمایند، اقدامات صحیحی را برای معرفی و مشخص نمودن مشکلات اقتصاد جهانی برخواهند گزید.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 117 تاريخ : چهارشنبه 28 بهمن 1394 ساعت: 2:44

تالار بورستالار بورسبعد از انتخابات مجلس بازار سهام بهتر از قبل خواهد بود چون:

http://forum.talarebourse.com/ fa Tue, 16 Feb 2016 10:42:27 GMT vBulletin 60 http://forum.talarebourse.com/images/misc/rss.png http://forum.talarebourse.com/ http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214379&goto=newpost Tue, 16 Feb 2016 10:24:44 GMT

اطلاعيه عرضه اوليه نماد معاملاتي شركت پتروشيمي فجر - بفجر 94/11/27 11:16
به اطلاع کليه فعالان محترم بازار سرمايه مي رساند، روز چهارشنبه مورخ 28/11/1394 تعداد 200 ميليون سهم معادل 8 درصد از سهام شركت پتروشيمي فجر متعلق به شركت هلدينگ خليج فارس به عنوان 495امين شرکت پذيرفته شده براي اولين بار پس از پذيرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در فهرست نرخ‌هاي بازار دوم در نماد بفجر عرضه خواهد شد.

مديريت بازار

]]> Starplus http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214379 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214376&goto=newpost Tue, 16 Feb 2016 06:54:32 GMT ایران خود رو را جمع کنید
دو حقوقی خارجی امروز وارد سهم شدند ]]> نادر45 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214376 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214374&goto=newpost Tue, 16 Feb 2016 06:32:20 GMT چند اصل ساده اقتصاد که شما را به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

همان‌طور که در مقاله قبلی با عنوان پرش سه‌گام حسابداری برای موفقیت در سرمایه‌گذاری گفتیم، برای موفقیت در بازار مالی شما به دانش اندکی در مورد اصول حسابداری و اقتصاد دارید. در آن مقاله از سه اصل بسیار مهم حسابداری پرده برداشتیم که نقش حیاتی برای موفقیت شما در بورس ایفا می‌کنند. حالا در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم حداقل دانشی که از اقتصاد به آن نیاز دارید، چیست؟ البته این‌ها مبانی و اصول ابتدایی حسابداری و اقتصادی هستند که دانستن و فهم آن‌ها به شما کمک می‌کند جهش بزرگی نسبت به سایر سرمایه‌گذاران داشته باشید. بااین‌حال اگر نیاز به آموزش‌های بیشتر و عمیق‌تری دارید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی مدیرمالی شرکت کنید. حالا برگردیم به اصل موضوع!

آیا میدانید وضعیت اقتصادی کشور چه تأثیر بر بازار سهام دارد؟

ما مطالب زیادی در مورد اقتصاد شنیده‌ایم و وقتی صحبت از اقتصاد می‌شود، غالباً حواس همه‌ی ما به موضوعاتی نظیر تورم، رکود، رشد اقتصادی و واژگانی ازاین‌دست جلب می‌شود. ولی اگر بخواهید اقتصاد را علمی و اصولی بیاموزید، چیزهایی در مورد کشش، مطلوبیت یا تراز تجاری خواهید خواند که شما را به‌کلی اقتصاد زده خواهد کرد. خبر خوش اینکه شما به هیچ‌یک از این‌ها نیاز ندارید. کافی است اندکی دانش در مورد اصول و مبانی علم اقتصاد بدانید و خبر بد اینکه دانستن این اندک مفاهیم اقتصادی برای موفقیت و سودآوری شما در بازار سهام حیاتی است و باید آن‌ها را بیاموزید. اقتصاد کشور و بازار سهام مانند دو روی یک سکه هستند. اگر اتفاق خوب یا بدی برای هریک از این دو بیفتد، بر دیگری نیز مستقیماً اثرگذار خواهد بود. در زیر خلاصه چیزی که از این علم احتیاج دارید به شما ارائه می‌کنیم.

افسوس بسیاری از سرمایه‌گذاران مفاهیم ابتدایی اقتصاد را در نظر نمی‌گیرند و به‌این‌ترتیب فرصت‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاری از دست می‌دهند. به‌کارگیری این دانش به شما کمک می‌کند تا خبرهای مناسب و مربوط را از خبرهای بیخود و بدون استفاده تشخیص دهید و جدا کنید و به‌این‌ترتیب تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتری بگیرید. حواستان به نکات زیر باشد:

  • عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا رابطه بین آنچه موجود است با آنچه مردم می‌خواهند و حاضرند برای به دست آوردن آن پول بدهند، نشان می‌دهد. رابطه عرضه و تقاضا موتور محرک هر فعالیت اقتصادی است و برای تجزیه‌وتحلیل سرمایه‌گذاری و فرآیند تصمیم‌گیری شما اهمیت بسیار دارد. درواقع آیا شما حاضرید سهامشرکتی را بخرید که فلاپی دیسک با توانایی ذخیره ۲ مگابایت اطلاعات تولید می‌کند و در حال حاضر میلیون‌ها عدد از این محصولات در انبارهای شرکت موجود است ولی مشتری برای آن‌ها وجود ندارد؟
  • علت و معلول

اگر گزارش‌ها و اخبار نشان دهد که برای مثال صنعت خودروسازی در سال آینده با رکود بی‌سابقه روبرو خواهد شد و تولیدات شرکت‌های این صنعت به‌شدت کاهش می‌یابد، آیا شما حاضر به خرید سهام شرکتی می‌شوید که لاستیک خودرو تولید می‌کند؟درک رابطه علت و معلول به شما کمک می‌کند تا منطقی فکر کنید و در پی هر خبر به دنبال علت آن باشید و عواملی که تحت تأثیر این خبر قرار می‌گیرند و معلول واقع می‌شوند، کنترل کنید؛ بنابراین لازم است که همیشه منطقی بیندیشید و بدانید که منطق جزء اصلی یک تفکر اقتصادی مستحکم و موفق است.وقتی خبری را می‌خوانید با آن خبر در ذهنتان بازی کنید، انتظار دارید درنتیجه رخ دادن آن خبر چه اتفاقات خوب یا بدی بیفتد؟ اگر شما پیش‌بینی می‌کنید قیمت سهام افزایش یابد، پس حتماً باید علت این افزایش قیمت را هم مشخص کنید؟ چه اتفاقاتی ممکن است منجر به افزایش قیمت سهام شود؟ در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:
  1. گزارش‌ها و اخبار مثبت و امیدوارکننده از یک شرکت: مثلاً در گزارش ممکن است ذکر شود که به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت، محصولات پتروشیمی شرکت‌های صادرکننده با قیمت بیشتری در بازارهای جهانی به فروش خواهند رسید.
  2. گزارش‌ها و اخبار مثبت و امیدوارکننده در مورد صنعت: برای مثال ممکن است قوانین دولتی منجر به افزایش تعرفه واردات خودرو شود و لذا صنعت خودروسازی با استفاده از این فرصت می‌تواند محصولات بیشتری را در بازار داخلی به فروش برساند.
  3. گزارش‌ها و اخبار مثبت و امیدوارکننده در مورد مشتریان: خبر رونق صنعت ساختمان‌سازی باعث می‌شود کارخانه‌های تولیدکننده سیمان امیدوار به افزایش فروش محصولات خود باشند.
  4. گزارش‌ها و اخبار منفی در مورد رقبا: خبر ورشکست شدن شرکت فرضی تولیدی لبنیات آینوش، یک خبر بد برای سهامداران شرکت آینوش و یک خبر خوب برای سهامداران شرکت فرضی نیکنوش است. چراکه شرکت نیکنوش نیز تولیدکننده لبنیات است و می‌تواند بخشی از سهم بازار شرکت آینوش را نصیب خود کند.
  5. اثرات اقتصادی اقدامات دولت: اقدامات سیاسی و دولتی پیامدهای اقتصادی خواهد داشت. درواقع هیچ عاملی نمی‌تواند مانند اقدامات دولت بر بازار سرمایه و اقتصاد اثرگذار باشد. اقدامات دولتی معمولاً در قالب قوانین و مقررات ظاهر می‌شوند. دولت از طریق بانک مرکزی نرخ سپرده‌های بانکی، عرضه پول، نقدینگی و نرخ ارز را در بازار کنترل می‌کند. تغییر در هریک از این عوامل می‌تواند به‌تنهایی یک شرکت، یک صنعت یا کل بازار سهام را تحت تأثیر قرار دهد.

بیایید از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

با نگاهی به شاخص کل بورس در سال‌های اخیر می‌بینیم که شاخص از سال ۹۱ به دلیل افزایش نرخ ارز به‌یک‌باره شروع به رشد کرد. سایت‌های خبری، شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌ها و مجلات هرروز از ثبت رکوردی جدید در بورس خبر می‌دادند. قیمت سهام روزبه‌روز افزایش می‌یافت و سرمایه‌گذاران هرروز راضی‌تر از روزهای قبل خود بودند. این شرایط همه را وسوسه می‌کرد که وارد دنیای سرمایه‌گذاری شوند و از این سفره پربرکتی که بازشده، سهمی ببرند. هجوم سرمایه‌گذاران بی‌اطلاع و بدون دانش باعث شد تقاضای زیادی برای سهام مختلف در بازار ایجاد شود و عرضه محدود سهام، باعث رشد قیمت‌ها شد. به صورتی که شاخص کل ظرف مدت ۱۷ ماه از ۲۳۰۰۰ به ۸۹۰۰۰ رسید!!!


بعدازآن چه اتفاقی افتاد؟ حباب ترکید و اقتصاد دچار رکود سرتاسری شد. بسیاری از افرادی که بدون دانش کافی تمام دارایی‌های خود را وارد بازار بورس کرده بودند و اهداف کوتاه‌مدت را دنبال می‌کردند، زیان‌های بزرگ دیدند؛ و از آن روز به بعد شاخص شروع به افت کرد تا اینکه از ۸۹۰۰۰ به ۶۳۰۰۰ رسید؛ اما از این اتفاقات چه درس‌هایی می‌توان گرفت؟

  • سرمایه‌گذاری در سهام جایگزین مناسب حساب‌های پس‌انداز شما برای موارد ضروری و پیش‌بینی‌نشده نیست. همیشه مقداری پول حداقل به‌اندازه پوشش هزینه‌های ۳ تا شش ماهتان را در بانک پس‌انداز کنید.
  • هیچ‌وقت نباید ۱۰۰ درصد پول خود را در بورس و سهام سرمایه‌گذاری کنید. بخشی از آن را در سپرده‌های بانکی، زمین، طلا و ارز سرمایه‌گذاری کنید.
  • حتی اگر یکی از دوستانتان یا یک متخصص و تحلیل‌گر بازار بورس به شما گفت که روند اقتصادی مطمئناً به رشد خود ادامه می‌دهد، به حرف او اعتماد نکنید. خودتان منابع اطلاعاتی مختلف را جستجو کنید.
  • اگر قیمت‌ها مدام رشد می‌کنند و بازار رونق بسیار خوبی پیداکرده، احتیاط کنید. برای سهام خود حد ضرری مشخص کنید و درصورتی‌که قیمت‌ها شروع به کاهش بدون دلیل کرد، آن سهم را بفروشید. برای مثال شما سهمی را به قیمت ۱۳۰ تومان خریده‌اید و انتظار داشتید ظرف مدت دو سال به قیمت ۲۷۰ تومان برسد؛ اما بعد از گذشت شش ماه قیمت سهم به‌یک‌باره شروع به افزایش کرد و به قیمت ۴۹۰ تومان رسید. حالا وقت آن رسیده احتیاط کنید. یک حد زیان برای خود تعیین کنید. مثلاً اگر قیمت سهم نسبت به بیشترین قیمت خود در هفته، ۱۰ درصد کاهش یافت آن را بفروشید. به این صورت اگر قیمت شروع به کاهش کند و شما علتی برای آن پیدا نکنید و به عدد ۴۵۰ برسد، شما بلافاصله اقدام به فروش سهم خواهید کرد.
  • هزینه‌ها و بدهی‌های خود را در حداقل ممکن نگه‌دارید و هیچ‌وقت برای سرمایه‌گذاری در بورس از کسی پول قرض نگیرید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم که نکات این مقاله را در یک برگ کاغذ بنویسید و مدام با خود تکرار کنید تا ملکه ذهنتان شود. مطمئن هستیم با رعایت این نکات و آموزش مداوم عملکرد بهتری نسبت به عمده سرمایه‌گذاران در بورس خواهید داشت. پس همچنان ارتباط خود را با مدیرمالی حفظ کنید و آموزش‌های بعدی ما را دنبال نمایید.منبع: مدیرمالی]]> modiremali http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214374 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214373&goto=newpost Tue, 16 Feb 2016 06:15:00 GMT تجارت الکترونیکی پارسیان مناسب خرید ]]> نادر45 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214373 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214371&goto=newpost Tue, 16 Feb 2016 04:33:14 GMT باسلام
صبح همه عزیزان بخیروشادی ]]> محمدحسن کارگر http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214371 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214368&goto=newpost Mon, 15 Feb 2016 19:20:41 GMT بعد از انتخابات مجلس بازار سرمایه بهتر از قبل خواهد بود

شما انتخابات مجلس را زيياد جديي نگييریدسال 95 سال بسييار خوبيي برايي بورس است

روحانيي برايي ايينکه برايي مرحله دوم انتخابات ريياست جمهوريي رايي بيياره حسابيي بازار بورس را رونق خواهد داد

تا آن زمان با خييال راحت سهم را بخرييد اگر روحانيي در دوره دوم ريياست جمهوريي رايي بيياره که ميياره شاخص کل بازار را بالايي 150000 واحد ببيينييد چرا که بازار سرمایه تنها کلید پر قدرتی است که دولت را برای طرحهای اقتصادی کمک خواهد کرد
مواظب باشييد سهام پر پتانسييل را در ايين دوره از دست ندهييد

وزير اقتصاد از انفجار خوب در بازار در سال اينده نام برد و گوشي را به حرفه ايي هايي بازار در زمان روحاني داد

تا زمان انتخابات ریاست جمهوری بورس خواهد تاخت

اشتباه محض است بعد از انتخابات مجلس سهام را مفت از دست بدهييد

]]> نادر45 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214368 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214361&goto=newpost Mon, 15 Feb 2016 08:55:40 GMT چشم انداز فاندامنتال

وضعیت داخل سازمان اوپک در حال چرخش از بی اعتمادی به یک آگاهی در حال رشد است که باید به یک تصمیم درباره چگونگی پایان دادن به آشفتگی و بی نظمی جهانی بهای نفت دست یافته شود. از آنجاییکه اوپک به رهبری عربستان سعودی درصدد بیرون راندن تولید کنندگان با هزینه بالاتر حاضر در بازار با رد کاهش تولید نفت خام با وجود اشباع در عرضه می باشد، بهای نفت خام طی 18 ماه گذشته بیش از 70% و تا تقریبا 30$ در هر بشکه کاهش یافته است. از هم پاشیدگی بهای نفت خام بعضی از اقتصادها را که به شدت وابسته به درآمد حاصل از فروش نفت می باشند، مانند نیجریه، ونزوئلا فلج کرده است و حتی عربستان سعودی در حال تقویت منابع خود جهت ایستادگی در برابر افت دردناک درآمدی می باشد.
حالا بازارها گزارش و حکم خود را درباره تورم ارایه داده اند – تورم به این زودی ها افزایش نخواهد یافت – داده های اقتصادی که هفته آتی منتشر خواهد شد نشان خواهد داد که آیا فشارهای قیمتی بطور معنی داری در حال افزایش می باشد یا در بعضی اقتصادهای بزرگ دنیا دوباره سقوط خواهد کرد. یک کاهش جهانی در بازارهای سهام، ارزها، کالاها و نرخ بازدهی اوراق قرضه فعلا معرفی برای سال 2016 بوده است بطوریکه سرمایه گذاران ظاهرا باور و ایمان خود به توانایی های بانک های مرکزی جهت تقویت تورم را از دست داده اند، بهمراه نشانه هایی از اینکه رشد اقتصاد جهانی در حال کاهش سرعت است. بانک مرکزی ژاپن بازارها را در اواخر ماه گذشته با کاهش نرخ بهره خود به زیر صفر (نرخ بهره منفی) غافلگیر نمود. اما تاثیر آن بنظر می آید محدود به بعضی کاهش های تند در ین ژاپن بود. Riksbank سوئد نیز روز پنج شنبه نرخ بین بانکی خود را تا 0.5-% کاهش داد، بطور جزئی بعنوان اطمینان در برابر انتظارات برای اینکه ECB سیاست خود را در ماه مارس تسهیل خواهد بخشید. تورم بریتانیا، کانادا چین و ایالات متحده هفته آینده ممکن است زمینه اقتصاد جهانی را مشخص نماید. ژانت یلن ریاست فدرال رزرو این هفته اشاره نمود مسیر حرکت در رسیدن به نرخ بهره بالاتر در ایالات متحده با توجه به ریزش وسیع بازار ممکن است با شیبی کمتر از آنچه قبلا فکر شده بود باشد.

]]> pcmbrokersfarsi http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214361 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214360&goto=newpost Mon, 15 Feb 2016 08:36:57 GMT Image:...
نقره روز 11 فوریه تا یک مقاومت رند روی سطحی در 16.00$ صعود کرد. اینجا نیز این رالی در کوتاه مدت ادامه دار می باشد، اما ساختار موجی پیشروی بزرگتر کامل نیست. بنابراین هرگونه پولبکی که توسعه یابد بایستی یک توقف موقتی در رالی نقره باشد. هدف صعودی بعدی ما در ناحیه 17.82$-18.52$ باقی می ماند، اما ما اطمینان نداریم که این موج بعدی بطور مستقیم تا این محدوده خواهد آمد.
http://traderha.com/f129/تحلیل-های-ا...tml#post178094
]]> pcmbrokersfarsi http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214360 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214359&goto=newpost Mon, 15 Feb 2016 08:19:51 GMT Image:...
موج (5) میانی نزولی در طلا با قطع شدن در کف 1046.20$ در 3 دسامبر یک پایان قطری را ترسیم کرده است. موج متعاقب آن پیرو این ساختار معمولا تا نقطه آغاز الگو به شیوه ای سریع ریتریس می کند، که دلیلی بر این است که محدوده 1307$-1345$ را بعنوان یک هدف ابتدایی تشخیص داده ایم. رالی طلا "سریع" بوده است و از آنجاییکه قیمت از کف ماه دسامبر درست زیر 21% بوده است بطور طبیعی توجه رسانه را بخود جلب کرده است. اغلب داستانی که خواندیم همانطور که این تیتر نشان می دهد منسوب به صعود طلا برای "ترساندن" است:
"از آنجاییکه ترس در بازار برقرار می گردد، عجله طلا بیشتر می شود
12 فوریه 2016 – ساعت 10:06 دقیقه صبح بوقت شرق ایالات متحده، بلومبرگ"
اما این افسانه سرمایه گذاری دیگری است، با این باور که سرمایه گذاران وقتی مملو از ترس هستند به سمت طلا هجوم آورده و طلا را می خرند و وقتی از چیزی نمی ترسند آن را می فروشند.
نمودار بعدی DJIA و طلا را طی سالهای 2007-2009 نشان می دهد، یکی از ترسناک ترین دوره ها در 50 سال گذشته. در خشن ترین بخش بحران عظیم اعتباری، از مارس تا اکتبر 2008، وقتی اعتبار به تصاحب در می آید، بانک ها بدام افتادند و سهم ها 36% کاهش یافتند، طلا 34% کاهش یافت. این افسانه سرمایه گذاری وقتی که تاریخ با یک نمودار ساده نمایش داده می شود صحت ندارد. دلیل این است که طلا در حال رالی کردن است زیرا ساختار الیوتی کاهش قبلی در کف ماه دسامبر به پایان رسید. دیگر وقت یک برگشت روند رسیده بود. در کوتاه مدت، صعود تقریبا عمودی تا 1263.51$ که سقف روز 11 فوریه می باشد، طلا را به ناحیه هدف اولیه نزدیکتر می کند. این رالی بطور واضح امتداد یافته است اما وقتی یک پولبک توسعه می یابد، باید تنها تا یک ریتریس جزئی از رالی برقرار شده و هنوز منجر به قیمتهای بالاتر گردد.
http://traderha.com/f129/تحلیل-های-ا...tml#post178094]]> pcmbrokersfarsi http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214359 http://forum.talarebourse.com/showthread.php?t=214358&goto=newpost Mon, 15 Feb 2016 07:50:54 GMT Image:...

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 177 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 17:09

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4.5. ساعت هم اکنون 14:11.

Powered by: vBulletin Version 4.2.0
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 143 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 15:51

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4.5. ساعت هم اکنون 11:19.

Powered by: vBulletin Version 4.2.0
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 124 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 12:59

چند اصل ساده اقتصاد که شما را به یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای تبدیل می‌کند.

همان‌طور که در مقاله قبلی با عنوان پرش سه‌گام حسابداری برای موفقیت در [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]‌گذاری گفتیم، برای موفقیت در بازار مالی شما به دانش اندکی در مورد اصول حسابداری و اقتصاد دارید. در آن مقاله از سه اصل بسیار مهم حسابداری پرده برداشتیم که نقش حیاتی برای موفقیت شما در [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ] ایفا می‌کنند. حالا در این مقاله قصد داریم به شما بگوییم حداقل دانشی که از اقتصاد به آن نیاز دارید، چیست؟ البته این‌ها مبانی و اصول ابتدایی حسابداری و اقتصادی هستند که دانستن و فهم آن‌ها به شما کمک می‌کند جهش بزرگی نسبت به سایر سرمایه‌گذاران داشته باشید. بااین‌حال اگر نیاز به آموزش‌های بیشتر و عمیق‌تری دارید، می‌توانید در دوره‌های آموزشی مدیرمالی شرکت کنید. حالا برگردیم به اصل موضوع!

آیا میدانید وضعیت اقتصادی کشور چه تأثیر بر بازار سهام دارد؟

ما مطالب زیادی در مورد اقتصاد شنیده‌ایم و وقتی صحبت از اقتصاد می‌شود، غالباً حواس همه‌ی ما به موضوعاتی نظیر [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]، [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]، رشد اقتصادی و واژگانی ازاین‌دست جلب می‌شود. ولی اگر بخواهید اقتصاد را علمی و اصولی بیاموزید، چیزهایی در مورد کشش، مطلوبیت یا تراز تجاری خواهید خواند که شما را به‌کلی اقتصاد زده خواهد کرد. خبر خوش اینکه شما به هیچ‌یک از این‌ها نیاز ندارید. کافی است اندکی دانش در مورد اصول و مبانی علم اقتصاد بدانید و خبر بد اینکه دانستن این اندک مفاهیم اقتصادی برای موفقیت و سودآوری شما در بازار سهام حیاتی است و باید آن‌ها را بیاموزید. اقتصاد کشور و بازار سهام مانند دو روی یک سکه هستند. اگر اتفاق خوب یا بدی برای هریک از این دو بیفتد، بر دیگری نیز مستقیماً اثرگذار خواهد بود. در زیر خلاصه چیزی که از این علم احتیاج دارید به شما ارائه می‌کنیم.

افسوس بسیاری از سرمایه‌گذاران مفاهیم ابتدایی اقتصاد را در نظر نمی‌گیرند و به‌این‌ترتیب فرصت‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاری از دست می‌دهند. به‌کارگیری این دانش به شما کمک می‌کند تا خبرهای مناسب و مربوط را از خبرهای بیخود و بدون استفاده تشخیص دهید و جدا کنید و به‌این‌ترتیب تصمیمات سرمایه‌گذاری بهتری بگیرید. حواستان به نکات زیر باشد:

  • عرضه و تقاضا

عرضه و تقاضا رابطه بین آنچه موجود است با آنچه مردم می‌خواهند و حاضرند برای به دست آوردن آن پول بدهند، نشان می‌دهد. رابطه عرضه و تقاضا موتور محرک هر فعالیت اقتصادی است و برای تجزیه‌وتحلیل سرمایه‌گذاری و فرآیند تصمیم‌گیری شما اهمیت بسیار دارد. درواقع آیا شما حاضرید [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]شرکتی را بخرید که فلاپی دیسک با توانایی ذخیره ۲ مگابایت اطلاعات تولید می‌کند و در حال حاضر میلیون‌ها عدد از این محصولات در انبارهای شرکت موجود است ولی مشتری برای آن‌ها وجود ندارد؟
  • علت و معلول

اگر گزارش‌ها و اخبار نشان دهد که برای مثال [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ] خودروسازی در سال آینده با رکود بی‌سابقه روبرو خواهد شد و تولیدات شرکت‌های این صنعت به‌شدت کاهش می‌یابد، آیا شما حاضر به خرید سهام شرکتی می‌شوید که لاستیک خودرو تولید می‌کند؟ درک رابطه علت و معلول به شما کمک می‌کند تا منطقی فکر کنید و در پی هر خبر به دنبال علت آن باشید و عواملی که تحت تأثیر این خبر قرار می‌گیرند و معلول واقع می‌شوند، کنترل کنید؛ بنابراین لازم است که همیشه منطقی بیندیشید و بدانید که منطق جزء اصلی یک تفکر اقتصادی مستحکم و موفق است. وقتی خبری را می‌خوانید با آن خبر در ذهنتان بازی کنید، انتظار دارید درنتیجه رخ دادن آن خبر چه اتفاقات خوب یا بدی بیفتد؟ اگر شما پیش‌بینی می‌کنید قیمت سهام افزایش یابد، پس حتماً باید علت این افزایش قیمت را هم مشخص کنید؟ چه اتفاقاتی ممکن است منجر به افزایش قیمت سهام شود؟ در زیر به برخی از این عوامل اشاره می‌کنیم:
  1. گزارش‌ها و اخبار مثبت و امیدوارکننده از یک شرکت: مثلاً در گزارش ممکن است ذکر شود که به دلیل افزایش قیمت جهانی نفت، محصولات پتروشیمی شرکت‌های صادرکننده با قیمت بیشتری در بازارهای جهانی به فروش خواهند رسید.
  2. گزارش‌ها و اخبار مثبت و امیدوارکننده در مورد صنعت: برای مثال ممکن است قوانین دولتی منجر به افزایش تعرفه واردات خودرو شود و لذا صنعت خودروسازی با استفاده از این فرصت می‌تواند محصولات بیشتری را در بازار داخلی به فروش برساند.
  3. گزارش‌ها و اخبار مثبت و امیدوارکننده در مورد مشتریان: خبر [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ] صنعت ساختمان‌سازی باعث می‌شود کارخانه‌های تولیدکننده سیمان امیدوار به افزایش فروش محصولات خود باشند.
  4. گزارش‌ها و اخبار منفی در مورد رقبا: خبر ورشکست شدن شرکت فرضی تولیدی لبنیات آینوش، یک خبر بد برای سهامداران شرکت آینوش و یک خبر خوب برای سهامداران شرکت فرضی نیکنوش است. چراکه شرکت نیکنوش نیز تولیدکننده لبنیات است و می‌تواند بخشی از سهم بازار شرکت آینوش را نصیب خود کند.
  5. اثرات اقتصادی اقدامات دولت: اقدامات سیاسی و دولتی پیامدهای اقتصادی خواهد داشت. درواقع هیچ عاملی نمی‌تواند مانند اقدامات دولت بر بازار سرمایه و اقتصاد اثرگذار باشد. اقدامات دولتی معمولاً در قالب قوانین و مقررات ظاهر می‌شوند. دولت از طریق بانک مرکزی نرخ سپرده‌های بانکی، عرضه پول، نقدینگی و نرخ ارز را در بازار کنترل می‌کند. تغییر در هریک از این عوامل می‌تواند به‌تنهایی یک شرکت، یک صنعت یا کل بازار سهام را تحت تأثیر قرار دهد.

بیایید از اشتباهات گذشته درس بگیریم.

با نگاهی به [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ] کل بورس در سال‌های اخیر می‌بینیم که شاخص از سال ۹۱ به دلیل افزایش نرخ ارز به‌یک‌باره شروع به رشد کرد. سایت‌های خبری، شبکه‌های تلویزیونی و روزنامه‌ها و مجلات هرروز از ثبت رکوردی جدید در بورس خبر می‌دادند. قیمت سهام روزبه‌روز افزایش می‌یافت و سرمایه‌گذاران هرروز راضی‌تر از روزهای قبل خود بودند. این شرایط همه را وسوسه می‌کرد که وارد دنیای سرمایه‌گذاری شوند و از این سفره پربرکتی که بازشده، سهمی ببرند. هجوم سرمایه‌گذاران بی‌اطلاع و بدون دانش باعث شد تقاضای زیادی برای سهام مختلف در بازار ایجاد شود و عرضه محدود سهام، باعث رشد قیمت‌ها شد. به صورتی که شاخص کل ظرف مدت ۱۷ ماه از ۲۳۰۰۰ به ۸۹۰۰۰ رسید!!!

[*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]
بعدازآن چه اتفاقی افتاد؟ حباب ترکید و اقتصاد دچار رکود سرتاسری شد. بسیاری از افرادی که بدون دانش کافی تمام [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]‌های خود را وارد بازار بورس کرده بودند و اهداف کوتاه‌مدت را دنبال می‌کردند، زیان‌های بزرگ دیدند؛ و از آن روز به بعد شاخص شروع به افت کرد تا اینکه از ۸۹۰۰۰ به ۶۳۰۰۰ رسید؛ اما از این اتفاقات چه درس‌هایی می‌توان گرفت؟

  • سرمایه‌گذاری در سهام جایگزین مناسب حساب‌های [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ] شما برای موارد ضروری و پیش‌بینی‌نشده نیست. همیشه مقداری پول حداقل به‌اندازه پوشش [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]‌های ۳ تا شش ماهتان را در بانک پس‌انداز کنید.
  • هیچ‌وقت نباید ۱۰۰ درصد پول خود را در بورس و سهام سرمایه‌گذاری کنید. بخشی از آن را در سپرده‌های بانکی، زمین، طلا و ارز سرمایه‌گذاری کنید.
  • حتی اگر یکی از دوستانتان یا یک متخصص و تحلیل‌گر بازار بورس به شما گفت که روند اقتصادی مطمئناً به رشد خود ادامه می‌دهد، به حرف او اعتماد نکنید. خودتان منابع اطلاعاتی مختلف را جستجو کنید.
  • اگر قیمت‌ها مدام رشد می‌کنند و بازار رونق بسیار خوبی پیداکرده، احتیاط کنید. برای سهام خود حد ضرری مشخص کنید و درصورتی‌که قیمت‌ها شروع به کاهش بدون دلیل کرد، آن سهم را بفروشید. برای مثال شما سهمی را به قیمت ۱۳۰ تومان خریده‌اید و انتظار داشتید ظرف مدت دو سال به قیمت ۲۷۰ تومان برسد؛ اما بعد از گذشت شش ماه قیمت سهم به‌یک‌باره شروع به افزایش کرد و به قیمت ۴۹۰ تومان رسید. حالا وقت آن رسیده احتیاط کنید. یک حد زیان برای خود تعیین کنید. مثلاً اگر قیمت سهم نسبت به بیشترین قیمت خود در هفته، ۱۰ درصد کاهش یافت آن را بفروشید. به این صورت اگر قیمت شروع به کاهش کند و شما علتی برای آن پیدا نکنید و به عدد ۴۵۰ برسد، شما بلافاصله اقدام به فروش سهم خواهید کرد.
  • هزینه‌ها و [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]‌های خود را در حداقل ممکن نگه‌دارید و هیچ‌وقت برای سرمایه‌گذاری در بورس از کسی پول قرض نگیرید.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم که نکات این مقاله را در یک برگ کاغذ بنویسید و مدام با خود تکرار کنید تا ملکه ذهنتان شود. مطمئن هستیم با رعایت این نکات و آموزش مداوم عملکرد بهتری نسبت به عمده سرمایه‌گذاران در بورس خواهید داشت. پس همچنان ارتباط خود را با مدیرمالی حفظ کنید و آموزش‌های بعدی ما را دنبال نمایید. منبع: [*** لینک‌ها فقط برای اعضای سایت قابل مشاهده می‌باشند. ]

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 133 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 12:59

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4.5. ساعت هم اکنون 09:59.

Powered by: vBulletin Version 4.2.0
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 142 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 11:39

بعد از انتخابات مجلس بازار سرمایه بهتر از قبل خواهد بود

شما انتخابات مجلس را زيياد جديي نگييریدسال 95 سال بسييار خوبيي برايي بورس است

روحانيي برايي ايينکه برايي مرحله دوم انتخابات ريياست جمهوريي رايي بيياره حسابيي بازار بورس را رونق خواهد داد

تا آن زمان با خييال راحت سهم را بخرييد اگر روحانيي در دوره دوم ريياست جمهوريي رايي بيياره که ميياره شاخص کل بازار را بالايي 150000 واحد ببيينييد چرا که بازار سرمایه تنها کلید پر قدرتی است که دولت را برای طرحهای اقتصادی کمک خواهد کرد
مواظب باشييد سهام پر پتانسييل را در ايين دوره از دست ندهييد

وزير اقتصاد از انفجار خوب در بازار در سال اينده نام برد و گوشي را به حرفه ايي هايي بازار در زمان روحاني داد

تا زمان انتخابات ریاست جمهوری بورس خواهد تاخت

اشتباه محض است بعد از انتخابات مجلس سهام را مفت از دست بدهييد

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 160 تاريخ : سه شنبه 27 بهمن 1394 ساعت: 2:15

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4.5. ساعت هم اکنون 14:18.

Powered by: vBulletin Version 4.2.0
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 132 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 15:58

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4.5. ساعت هم اکنون 14:18.

Powered by: vBulletin Version 4.2.0
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 122 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 15:58

چشم انداز فاندامنتال

وضعیت داخل سازمان اوپک در حال چرخش از بی اعتمادی به یک آگاهی در حال رشد است که باید به یک تصمیم درباره چگونگی پایان دادن به آشفتگی و بی نظمی جهانی بهای نفت دست یافته شود. از آنجاییکه اوپک به رهبری عربستان سعودی درصدد بیرون راندن تولید کنندگان با هزینه بالاتر حاضر در بازار با رد کاهش تولید نفت خام با وجود اشباع در عرضه می باشد، بهای نفت خام طی 18 ماه گذشته بیش از 70% و تا تقریبا 30$ در هر بشکه کاهش یافته است. از هم پاشیدگی بهای نفت خام بعضی از اقتصادها را که به شدت وابسته به درآمد حاصل از فروش نفت می باشند، مانند نیجریه، ونزوئلا فلج کرده است و حتی عربستان سعودی در حال تقویت منابع خود جهت ایستادگی در برابر افت دردناک درآمدی می باشد.
حالا بازارها گزارش و حکم خود را درباره تورم ارایه داده اند – تورم به این زودی ها افزایش نخواهد یافت – داده های اقتصادی که هفته آتی منتشر خواهد شد نشان خواهد داد که آیا فشارهای قیمتی بطور معنی داری در حال افزایش می باشد یا در بعضی اقتصادهای بزرگ دنیا دوباره سقوط خواهد کرد. یک کاهش جهانی در بازارهای سهام، ارزها، کالاها و نرخ بازدهی اوراق قرضه فعلا معرفی برای سال 2016 بوده است بطوریکه سرمایه گذاران ظاهرا باور و ایمان خود به توانایی های بانک های مرکزی جهت تقویت تورم را از دست داده اند، بهمراه نشانه هایی از اینکه رشد اقتصاد جهانی در حال کاهش سرعت است. بانک مرکزی ژاپن بازارها را در اواخر ماه گذشته با کاهش نرخ بهره خود به زیر صفر (نرخ بهره منفی) غافلگیر نمود. اما تاثیر آن بنظر می آید محدود به بعضی کاهش های تند در ین ژاپن بود. Riksbank سوئد نیز روز پنج شنبه نرخ بین بانکی خود را تا 0.5-% کاهش داد، بطور جزئی بعنوان اطمینان در برابر انتظارات برای اینکه ECB سیاست خود را در ماه مارس تسهیل خواهد بخشید. تورم بریتانیا، کانادا چین و ایالات متحده هفته آینده ممکن است زمینه اقتصاد جهانی را مشخص نماید. ژانت یلن ریاست فدرال رزرو این هفته اشاره نمود مسیر حرکت در رسیدن به نرخ بهره بالاتر در ایالات متحده با توجه به ریزش وسیع بازار ممکن است با شیبی کمتر از آنچه قبلا فکر شده بود باشد.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 128 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 15:58

واحد زمان برحسب ساعت لندن +4.5. ساعت هم اکنون 12:37.

Powered by: vBulletin Version 4.2.0
Copyright ©2000 - 2016, Jelsoft Enterprises Ltd.

- - , .

تالار بورس...
ما را در سایت تالار بورس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان talarebourse بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 26 بهمن 1394 ساعت: 14:16